Hoe kan ik een 0900 nummer koppelen aan mijn computer zodat ik bijvoorbeeld de actuele tijd kan laten afspelen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is niet wat de vragensteller wilt. De vragensteller wilt mensen naar zijn computer laten bellen zodat ze de juiste tijd horen. Dus een oplossing dat de computer de tijd voorleest door de telefoon.

Je kunt een DID aanvragen bij een voipprovider. Dit zal nooit gratis zijn. Een 0900 of 0909 telefoonnummer vraag je voor zover ik weet rechtstreeks bij de Opta aan. Ook dit zal een investering vergen. De DID zorgt ervoor dat een voipserver(PBX) in jouw computer het gesprek kan beantwoorden. Zie het als een manier om het telefoonnummer te laten weten dat jouw computer bereikt dient te worden. Software die hier veel voor gebruikt wordt is bijvoorbeeld Asterisk.

Je hebt een slimme programmeur nodig die alle inkomende lijnen beantwoord en de gewenste informatie laat horen. Veel werk, maar zeker een leuk project!

Veel succes hiermee toegewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je dit willen? Deze dienst bestaat tot al? Bovendien heb je in dit geval volgens mij meer aan een dedicated telefooncentrale dan aan een computer.

Andere antwoorden (2)

Heb je hier wat aan?
http://www.dejuistetijd.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gewoon de juiste tijd op je pc wilt hebben, moet je hem laten synchroniseren met bv. : http://www.pool.ntp.org/nl/

Je kunt daarvoor dit commando uitvoeren (windows systemen): net time /setsntp:pool.ntp.org of dubbelklik op je klok rechtsonder in beeld en kies dan internettijd aktiveren (en tik daar dan bv pool.ntp.org in).

Vergeet dat het 0900 nummer maar. ;-)