Hoe verwijder je alles buiten je werkgebied in Illustrator?

Ik ben een relatief ervaren gebruiken in Indesign, Photoshop en Illustrator.
Nu moet ik als opdracht alles in Illustrator maken. Hierbij moet alles weg wat buiten mijn werk kader valt. Nu kan je er een .EPS van maken en in photoshop het overtollige verwijderen. maar dan is het een platte afbeelding geworden, en dat mag nu dus niet. Wie weet hoe ik alles in Illustrator wat buiten het kader valt weg krijg? Want het gummetje is ook niet alles. Graag indien mogelijk een korte uitleg als dat mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (1)

ik ben zelf geen ervaren illustrator gebruiker maar mij lijkt dit te moeten kunnen door het werkgebied te selecteren en vervolgens dit te KNIPPEN dan ctrl+a en delete en dan rechts en dan "plakken op plaats" of "paste in place.
als dit niet werkt ff alt+ctrl+z ;-)