Is wat in de extra uitleg staat mogelijk (mbt HTML)?

Ik heb op de index.html een klein stukje met nieuws staan:

Nieuws

  • De website is online!

  • Nieuwsbrief #45

  • Nieuw akkoord bereikt

  • Partijleider maakt blunder

  • Nieuwsbrief #44

Kan ik de eerste a (link) verwijzen naar de pagina nieuws.html. Daar heb ik een iframe staan:

In dit iframe wordt standaard 4.html getoond. Kan ik ervan maken dat als je dus op die link drukt in index.html dat je naar nieuws.html gaat en dat er dan in het iframe bijvoorbeeld 5.html getoond wordt (automatisch), dus dat er geen 4.html, maar 5.html staat

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Wat je moet doen is je links gewoon normaal laten linken, maar als target iframe zetten. (target="iframe") Je moet ook de name van de iframe op iframe zetten (name="iframe")

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus dan ziet het er zo uit: Linkje

Jaspro101
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar ik bedoel dat het iframe op een andere pagina staat dan de link. Hoe moet dat dan?
Jaspro101
10 jaar geleden
Zover ik weet is dat wat je wilt niet mogenlijk met html, dit zou je wel met javascript of php kunnen