Hoe kan je in php een if statement maken die van 10 tot 99 gaat?

Hallo,

ik heb geen idee hoe je een if statement kan maken die van 10 tot 99 gaat, bij mij gaat hij nu van 10 tot zo ver als maar kan maar een andere if statement komt erbij na 100 dus dan staan er dubbele dingen.

hier is mijn code:

1. if ($getal >=10-100) {
2. $korting10 = $getal * 4.75;
3. echo "De kosten hiervan zijn: ". $korting10 . " euro";

Dit klopt echter helemaal niet als iemand weet wat ik moet neerzetten op rij 1 zou dit heel fijn zijn.

Alvast bedankt,

Mvg,

Roy

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

if (($getal>=10) && ($getal<100)) {

Wat jij schreef betekent: als $getal groter dan of gelijk aan -90 is. (10-100 = -90 namelijk)
gvrox
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ken de syntax van php niet direct dus zal ik dit even in c# neertypen maar het zal wel gelijkaardig zijn.

Je kan dus ook werken met een for-lus

for(int i = 10; i <= 99; i++)
{
//Code here
}

Dit is wel enkel als je alles tussen de 10 en 99 moet overlopen ;)