Kan ik in een .asp bestand een ander .php bestand includen?

In een website die een kennis heeft gemaakt (in .asp) wil ik een stukje MySQL toevoegen. Echter, ik heb totaal geen verstand van .asp, maar wel van .php. Mijn vraag is dus of ik in een .asp bestand een stukje .php kan includen, waarin alle MySQL gedaan wordt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat gaat niet werken. Overigens is database access niet zo heel moeilijk in ASP, alleen niet zo handig als in PHP. Hier een voorbeeldje om je misschien op gang te helpen: dim connection set connection=server.createobject("ADODB.connection") connection.open "Driver={MySQL ODBC 5.1 Driver};Server=mysql.mijnprovider.nl;Database=mijndatabase;Uid=mijngebruikersnaam;Pwd=mijnwachtwoord" set lijst = connection.execute("select * from mijntabel") while NOT lijst.EOF Response.Write lijst["mijnkolom"] &
lijst.MoveNext() wend lijst.Close set lijst = Nothing connection.Close set connection = Nothing Toegevoegd na 3 minuten: hmmm, vergeten "lijst" te declareren. Voeg toe aan het "dim" statement: dim connection, lijst Goede gewoonte om bovenin je ASP pagina <% Option Explicit %> te zetten. Daarmee is declareren van je variabelen verplicht en wordt je behoed voor typefouten in variabelenamen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100