Hoe maak je je website achtergrond passent op elk scherm?

Op de website: http://www.levehytter.no/index.php zie je er een mooi voorbeeld van. Maar hoe doen ze dat nou?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit kun je doen door CSS te gebruiken. Het gaat hierbij dan om de optie 'background-size'. Zet deze op '100% 100%'. Dan krijg je dus iets als:

body
{
background-size:100% 100%;
}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dit geval gebruiken ze de supersized jquery plugin (zie bron).

Als je niet deze plugin wil gebruiken zul je aan de slag moeten met een absoluut gepositioneerde background image en die bij een load + een resize event moeten resizen naar de gewenste grootte. Da's best een gedoe met berekenen van viewport width/height en zo. Zie www.schubergphilis.com

Misschien googlen op supersized plugin en alternative om alternatieve plugins te vinden?