Waarom kan je bijna niet op een website komen zonder cookies te accepteren?

Meeste websites werken pas nadat je cookies accepteerd, terwijl deze websites misschien dan kunnen volgen wat je opzoekt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind ik ook vervelend, vroeger hadden ze die cookies ook al maar toen wist je het niet. Mijn vader zei al: "Alles te weten maakt niet gelukkig"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa echt heel irritant.. En ook zo irritant, dat als je klikt op "cookies accepteren en melding niet meer weergeven" de melding toch elke keer weer terugkomt.. pff vooral als je internet traag is, aangezien het dan jaren duurt voordat een pagina geladen is, en het door op accepteren te klikken, weer opnieuw wordt geladen.. Terwijl bij je internet-opties staat toch ook al iets over cookies? Die heb ik op "alle cookies accepteren" staan, en toch krijg ik steeds de melding. echt heel irritant

Het beste antwoord

Sinds een kleine tijd is er in Nederland wat veranderd in de cookiewet. Dit houdt in dat elke website sinds een korte tijd moet melden dat deze cookies gebruikt. Cookies worden bijvoorbeeld gebruikt bij website met zoekvelden (webshops), deze onthouden wat je opzocht en kunnen je bijvoorbeeld met behulp van een reclame systeem lokken door het geen in reclame banners te laten verschijnen waar jij het meest naar opzoek bent geweest. Ze werden al een hele lange tijd gebruikt maar dus door die wetgeving wordt er nu gevraagd of jij het zelf wel toestaat! Ook worden deze voor niet commerciële doeleinden gebruikt, zoals bijvoorbeeld van het helpen onthouden van wachtwoorden op websites, of bij de suggesties van zoekvelden bij diverse zoekmachines!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meeste informatie

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is dit omdat er een nieuwe wetgeving was gekomen begin dit jaar, de cookiewetgeving, die websites verplichtte om hun gebruikers te vragen om toestemming voor het gebruik van cookies. Daarvoor waren ze er ook al, alleen wist je het toen nog niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
cookies is een nieuwe wet en het moet . meestal zie je die dingen bij webshops als beveiliging . als je cookies hebt geaccepteerd hebt kunnen ze kijken waar je op zoek bent en dan is het handig om hackers op te sporen . sommige sites zeggen dat de site beter gaat werken .daar geloof ik niets van . m.v.g Mizo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die komen er wel via omwegen met of zonder cookies
Dat komt omdat er sinds kort een wet is uitgebracht die websites verplicht om aan te geven dat ze Cookies gebruiken. Deze wetgeving wordt vermoedelijk aangepast en komt het dus misschien niet meer (net als een Survey) in het beeld te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad zo dat deze websites, wanneer je de cookies accepteert, bepaalde gegevens van je hebben. Cookies zijn echter niet nieuw: Voor deze Cookiewet konden sites ook al bij deze gegevens. Wees blij dat je nu de mogelijk hebt om deze niet te accepteren, hoewel sommige websites dan helaas iets minder goed functioneren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kon via browser instellingen misschien toen al cookies uitschakelen