Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je zelf een simpel programma maken zonder bepaalde opleidingen gevolg te hebben?

Daarmee bedoel ik een klein en simpel programmaatje waarmee je bijvoorbeeld filmbestanden kunt sorteren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb informatica gevolgd zo'n 20 jaar geleden. Lang, láng daarvoor kon ik al voldoende programmeren. Het is niet een kwestie van opleiding, maar van doorzettingsvermogen. En Engels scheelt ook, hoewel er boeken in het Nederlands zijn. Toen ik 10 was ben ik begonnen en ik zat bijna elke dag achter de computer om te leren programmeren. Het is voor mij een passie, dat scheelt ook ;-)

Probeer toegevoegde website eens, dan kun je kijken of het bevalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, ik heb het weleens geprobeerd maar zelfs met Wysiwyg programmeertools blijft het lastig zoniet ondoenlijk. Je moet een basiskennis hebben, dmv opleiding of zelfstudie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal moeilijk zijn om iets te beginnen programmeren in welke taal dan ook.
Je kan bij je voorbeeld wel proberen om gebruik te maken van VBA (Visual Basic for Applications) dit is de 'taal' om bijvoorbeeld in Excel, Access ... te programmeren. geef bijvoorbeeld een in Google in : sort files by name vba excel in
By name kan je natuurlijk weg laten of vervangen door iets anders.
Het bestaat zeker in vba excel dat je de lijst met filmbestanden oplaadt in een excel bestand en die dan sorteert op wat je dan ook wil (grootte van het bestand, naam, ....)
Kijk eens op de volgende site (wel in het Engels)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Je moet gewoon een IDE (zoals visual basic express, C# express) downloaden en installeren vanaf de microsoft site en dan op youtube verschillende tutoirals bekijken en dan kun je al vrij snel je eigen programmatje schrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding