Hoe maak je mooie mails met HTML?

Als bedrijven je een mail sturen zijn ze meestal mooi uitgewerkt, hoe doen ze dat? Ik heb wel eens gehoord dat dit met een HTML code gemaakt wordt maar dan nog heb ik geen flouw idee hoe je dit doet met (in) een mail programma?

Alvast bedankt, Lenny

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Oef, je begeeft je dan op glad ijs. Elk mailprogramma reageert weer anders op een bepaalde opmaak met HTML. HTML wordt ook gebruikt voor websites en dan is het vaak al lastig om in alle browsers (Firefox, Internet Explorer, etc...) de website precies hetzelfde te krijgen.

Ik zou MailChimp gebruiken. Zij hebben jarenlange ervaring met mailprogramma's en mailingen en in feite is dit ook HTML. Het verschil is dat jij niets hoeft te coderen. Je hoeft alleen maar plaatjes in te voegen etc... Echter, het zal wel een poosje zoeken en experimenteren zijn voor het allemaal lukt: het is best een uitdaging! Maar als het uiteindelijk lukt, kan je trots zijn op het resultaat!!

MailChimp is gratis: http://mailchimp.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Meeste bedrijven gebruiken een online newsletter website, zoals mailchimp. Kijk eens naar de video op de website hoe je zoiets doet, dan weet je het meteen.
Binnen een paar uur heb je je eigen nieuwsbrief in elkaar gezet en kan je versturen naar max 2000 mensen. Gratis.
Eerst even aanmelden en inloggen, dan zie je de video.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van je e-mail client (programma) maak je een template die als default gebruikt voor het verzenden van e-mail. Je hebt niet aangegeven welk e-mail programma je gebruikt maar als je op Google zoekt naar:

html template

Voorbeeld: Outlook html template