Hoe verplaats ik een object in Indesign?

Normaal gaat dit door er gewoon op te klikken en te slepen, maar dit werkt plots niet meer, ik weet niet wat ik misdaan heb, waar kan dit aan liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je het object 'gelockt'. Dan staat het vast. Je kan in het menu 'object' kiezen om alles op de pagina te unlocken. Het zou ook kunnen dat je het witte pijltje hebt geselecteerd in plaats van het zwarte.

Antwoorden (2)

Onderstaande tekst komt uit de handleiding:

1.Selecteer het object dat u wilt verplaatsen. Als u het kader en de inhoud wilt verplaatsen, selecteert u het kader met het gereedschap Selecteren . Als u de inhoud zonder het kader wilt verplaatsen, selecteert u het object met het gereedschap Direct selecteren of klikt u op de inhoudgrijper wanneer u de muis boven een afbeelding houdt. Als u een kader wilt verplaatsen zonder de inhoud te verplaatsen, selecteert u het kader met het gereedschap Direct selecteren en selecteert u alle ankerpunten.
2.Ga op een van de volgende manieren te werk:
•Als u het object (of een kopie ervan) wilt plakken naar een nieuwe locatie, kiest u Bewerken > Knippen of Bewerken > Plakken. Bepaal de bestemmingsspread en kies Bewerken > Plakken. De objecten verschijnen in het midden van de doelspread.

•Als u een kopie op dezelfde plaats als het origineel wilt plakken, kiest u Bewerken > Plakken. Kies vervolgens Bewerken > Op plaats plakken. (Als u de kopie wilt verschuiven ten opzichte van het origineel, verplaatst u de kopie stapsgewijs met de pijltoetsen.)

Als u een object op dezelfde plaats wilt weergeven op meerdere pagina's, kunt u het beste een stramienpagina maken waarop u het object plaatst.
•Als u een object wilt verplaatsen naar een specifieke numerieke locatie, typt u een waarde voor elke (horizontale) X-positie of (verticale) Y-positie in het deelvenster Transformeren of het regelpaneel. Druk vervolgens op Enter (Windows) of Return (Mac OS).

•Als u een object stapsgewijs wilt verplaatsen in één richting, drukt u op een pijltoets. Als u een object in tienmaal grotere stappen wilt verplaatsen, houdt u Shift ingedrukt terwijl u op een pijltoets drukt.

•Als u een object wilt verplaatsen door het te slepen, sleept u het object naar een nieuwe positie. Houd Shift ingedrukt terwijl u sleept om de verplaatsing van het object te beperken tot een horizontale, verticale of diagonale (in veelvouden van 45°) verplaatsing.

Sleep met de inhoudgrijper om een afbeelding binnen het bijbehorende kader te verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je mijn uitleg leest ziet u dat het niet lukt door het gewoon te verslepen, maar het in ondertussen opgelost, ik heb alle instellingen gereset.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fijn dat het opgelost is.
Het kan zijn dat je niet de goeie functie hebt geselecteerd in de balk. Als je objecten wilt verplaatsen, klik dan eerst het zwarte pijltje aan in de tool bar, die meestal links staat in je scherm.

Het kan ook zijn dat je object "op slot" staat. Staat er in de linker bovenhoek van het object een slotje? Klik daar dan op, of ga bovenaan naar 'object' en dan 'unlock all on spread'.

Hopelijk lukt het hiermee!