* Verschillende getalsystemen
Omzetten van decimaal naar binair, danwel hexadecimaal. Het omzetten van een getal in iets binairs leert je ook waarom een computer moeite heeft met kommagetallen.

* Boolean algebra
(waar) + (waar) = waar
(waar) + (leugen) = leugen

Dat is in feite reeds voldoende basis. Verder wat standaard-wiskunde om de gemiddelde belasting van een database te berekenen (aantal views/uur) of iets vergelijkbaars.

Logica is een stukje belangrijker dan wiskunde; je zult meer bezig zijn met het ontwerpen van de applicatie-flow dan met rekenen. Ik ben dit vak in gerold vanaf de Mavo, nu 14 jaar geleden.

http://msdn.microsoft.com/en-us/beginner/default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt