Wie kan mij informatie geven over PHP sockets?

Hallo, ik heb vragen over PHP sockets

Wat is beter voor een chat bijvoorbeeld?
Steeds een ajax request doen met javascript of PHP sockets gebruiken?

Hoe doe je iets verzonden naar een socket? Ik neem aan dat je nog steeds javascript nodig hebt als je met een socket werkt, maar ik zou niet weten hoe je nu communiceert.

Hoe is een socket eigenlijk verbonden over het internet? is het een soort verbinding die pas sluit als er opdracht voor wordt gegeven?

Als iemand in de chat iets zegt, dan komt dat ook bij de ander natuurlijk op het beeldscherm, maar PHP kan toch niks met de browser, de server kan niks sturen naar de client, maar wel andersom.
En heb je dus daarom javascript nodig?

Kan iemand me dus uitleggen hoe zoiets werkt? ik wist eerst niet eens dat sockets in PHP bestonden (wel in JAVA)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uhm, volgensmij kan je het wel alleen met PHP doen, sockets kun je namelijk laten luisteren naar een sessie. Heb er ooit eens in gerommeld maar nooit iets serieus of werkends van gemaakt, op php.net vind je genoeg informatie:

http://php.net/manual/en/book.sockets.php

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog een handige link:
http://www.devshed.com/c/a/PHP/Socket-Programming-With-PHP/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een socket is een universeel communicatiekanaal. De meeste programmeertalen en besturingssystemen ondersteunen deze. Voor webbrowser <-> server communicatie kun je ze echter niet gebruiken. Dit moet inderdaad met Ajax, in verband met security is dit de enige mogelijke manier. Aangezien de server niets kan pushen, moet alle communicatie met de server m.b.v. polling. HTTP is namelijk puur een request/response protocol, en Ajax is ook gewoon HTTP.