hoe link je een css stylesheet in html?

ik heb al een beetje zitten googelen, maar dan heb ik wat gevonden maar
dan lukt het weer niet. Bovendien heb ik al iets met de tag gedaan
maar dat snap ik nog niet echt.
DUS IEMAND HELP MIJ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Om een externe css te koppelen aan een html document zal er gebruikt moeten worden gemaakt van de link tag.

De rel attribuut definieert de externe bestand als een stylesheet.
De href attribuut definieert de locatie van de css bestand.
De type attribuut definieert de externe stylesheet als een css formaat

De link tag moet moet binnen een tag staan omdat de css ingelezen moet worden voordat de body gerenderd wordt.

Voorbeeld:

http://w3schools.com/css/css_howto.asp