Ik wil Java leren, alleen gaan ze er vanuit dat je weet hoe te programmeren. Waar kan ik dat begin maken?

Ik wil graag android apps gaan maken en ben op deze site: http://mobile.tutsplus.com/tutorials/android/java-tutorial/ terecht gekomen. Alleen gaan ze er van uit dat je al weet hoe te programmeren. Hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar ik kan beginnen en op welke cursus ik na deze tutorial over kan stappen voor het echte werk: Apps maken. Gr Jessey

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik begrijp dat je Java wilt leren voor het maken van Android Apps. Ik ben hier ook sinds een tijdje mee bezig, en gebruik hiervoor de devtutorials van Androidworld. Deze zijn gemaakt voor absolute beginners, dus daar zou je je mee moeten kunnen redden, maar omdat ze een klein beetje verouderd zijn heb je soms wel een beetje logisch inzicht nodig.

zie http://goo.gl/8X3RV

Wat ook handig is, zijn de videotutorials op thenewboston.org (klik op 'videos & tutorials en dan onder computer programming op 'android development') en op developphp.com (klik links op android app dev).

Wil je echt op de allersimpelste manier apps maken, dan kan je natuurlijk ook nog gebruik maken van de 'App Inventor' op appinventor.mit.edu

Ging het niet persé om android, maar meer om java in zijn algemeen, raadt ik je aan om even te kijken bij deze vraag:

goeievraag.nl/vraag/386337
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal hier eens naar kijken, ik heb nu het boek Hello Android gedownload en ben het aan het lezen.
De tutorials van newboston zijn indrukwekkend alleen helaas wel een beetje verouderd, is het dan aan te raden om alles te installeren op de zelfde manier als thenewboston of gewoon de nieuwste versies van de Android sdk, Eclipse en Jdk te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad zijn die een beetje verouderd, maar android bestaat pas sinds 2009, en verandert zoveel, dat je dat eigenlijk altijd wel zal hebben. Zelf heb ik eclipse enzo geinstalleerd zoals wordt beschreven op Androidworld: http://goo.gl/8X3RV
Alleen Eclipse moet je gewoon de nieuwste versie nemen. thenewboston gebruik ik veel, maar eigenlijk niet voor android, dus ik weet ook niet hoe ze daar in die tutorials te werk gaan. Ik heb de tutorials van Androidworld gebruikt. Deze werken volgens android 2.1, maar voldoen zeker in het begin goed. De nieuwe android versies zijn uitbreidingen op vorige versies, wat er op neer komt dat je dus in android 2.1 minder opties hebt dan in het nieuwere 4.2, maar alles van 2.1 werkt nog wel in 4.2. Wel is eclipse enigzins verandert, waardoor het soms net even iets anders is dan beschreven. Overigens, de tutorials van thenewboston zijn iets ouder dan die van androidworld, maar geen van beide zou ik al echt 'verouderd' noemen. Ze werken nogsteeds prima.
thenewboston is trouwens gemaakt op de mac, waardoor dingen soms wel eens wat kunnen afwijken van de windows versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb besloten om eerst de Java tutorials series van thenewboston te bekijken, en vanuit daar als beginner aan de android serie te beginnen.
Dit lijkt mij de beste keuze.

Andere antwoorden (1)

Als je engels kunt lezen en verstaan kun je eens zoeken op youtube voor introductie lessen in java. Je zou ook kunnen beginnen met Python, dat is wat makkelijker omdat het niet gecompileerd hoeft te worden.
Begin klein, met hele simpele programmaatjes zoals een nummer raden. Als je tegen problemen loopt kun je hulp krijgen op coderanch.com of stackoverflow.com.
Ik koop zelf nog wel eens boeken, dus dat kan ook nuttig zijn als je bereid bent te investeren.