Hoe heet het beroep als je iets tekent en er een spel van wordt gemaakt?

Hoe heet het als je iets tekent en andere mensen een spel van maken? ik heb het ooit gehoord en wil het graag weten.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Amadea
11 jaar geleden
Wat moet ik mij dan bij "iets" voorstellen?

Antwoorden (5)

spellenontwerper
mar er zal vast wel een mooie engelse naam voor zijn ook
11 jaar geleden
Ik denk dat je het over een storyboard hebt. Dan moet je zoeken in de richting van story developer/writer.

Anders character designer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe maar een gooi :D Storyboard is het ontwerp van de software zelf en heeft niks met een "story" te maken, maar heet zo omdat het lijkt op een storyboard zoals gebruikt bij films/series. De persoon die een storyboard maakt voor een stuk software is dus helemaal geen schrijver van een verhaal, maar maakt een logische tekening van softwaremodules. Als je er echt op doelt dat games tegenwoordig steeds meer story-driven zijn en je wel echt zo'n storyboard bedoelt dan heet dat een storyboard artist welke eigenlijk gewoon een illustrator is en zeker niet altijd de bedenker/schrijver van het verhaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Storyboard_(softwareontwikkeling)
http://en.wikipedia.org/wiki/Storyboard_artist Character designer is een subsoort van alle game design artists. Bij kleinere projecten zal er niet eens een specifieke character designer zijn maar maakt iemand zowel objecten als characters als environments.
Game designer
rose
11 jaar geleden
Er is inderdaad een Game Designer die het spel ontwerpt, tekent en bedenkt. Daarna heb je de programmeur die het bedachte omzet in programmataal en wat jij ontworpen hebt laat werken. Op het ogenblik is vooral vraag naar 3D design. Bijna al het ontwerpen wordt in Azie gedaan. Het 3D tekenen is heel specialistisch werk en vereist jaren oefenen en talent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is op zijn minst onduidelijk, maar je kan doelen op een game (design) artist, iemand die zich dus bezig houdt met het tekenen(modelleren) van datgene wat je in een game ziet eigenlijk een visual artist dus. Maar die tekenaar werkt dan dus eigenlijk als laatste in de lijn.

Game designer wat hier boven al genoemd wordt kan je ook bedoelen, maar een game designer tekent misschien wat ruwe schetsen om een idee te geven voor de visual artists. Een game designer bedenkt namelijk het spel en de tekenaar en de programmeur gaan dan aan het werk.

Als je dus in het tekenen geïnteresseerd ben zoek je naar game art design en als je in het bedenken geïnteresseerd ben zoek je naar game design.