Waarom werkt mijn HTML/javascript code niet?

Als ik mijn formulier submit, moet er naast de submit button wat tekst komen (verzenden...), omdat mijn send.php nogal groot is en het dus 2 tot 3 seconden duurt.

Dan zet hij dus Verzenden... in de span. Maar, als ik ipv verzenden... een plaatje mét tekst wil, werkt het niet.

el.innerHTML=' Verzenden...'. Dan eindigt hij de onclick al door de > van de IMG tag. Hoe kan ik dit voorkomen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En als dit niet voorkomen kan worden, is hier dan een alternatief voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Het beste is om gewoon enkele quotes te gebruiken om loading.gif heen, dan werkt het wel:

Let op dat je, als jee dit kopieert, de single quotes even goed moet zetten, GV verandert die.
rose
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan werkt het ook niet, hij sluit de onclick al bij de > van de img tag...
rose
11 jaar geleden
Ik heb het in mijn editor getest, het werkt echt. Heb je wel de single quotes goed vervangen?
rose
11 jaar geleden
Dus alle ' en ' vervangen door de juiste aanhalingstekens.

Andere antwoorden (2)

Ik zie zo gauw geen fout, maar als je een function maakt die je aanroept vanuit je onclick dan sluit je in ieder geval uit dat het aan quoting/escaping van je strings.

In google chrome kun je trouwens eenvoudig met "inspect element" (eerst met rechts klikken op het element in de pagina) zien wat op dat moment de HTML code van de pagina is. Ook javascript fouten zijn te zien in de console, klik daarvoor op het rode rondje met wit kruis rechtsonder (als je die niet ziet dan waren er geen fouten).
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet jij of ik dit ook als een functie in de head kan zetten en dan aanroepen? iets van
onclick="javascript:load" ofzo?
gvrox
11 jaar geleden
function changeload()
{
var el = document.getElementById('load');
el.innerHTML=’ Verzenden…’;
} ----- onclick="javascript:changeload();"
De >, <, en nog een paar van die rare tekens zijn verboden in HTML, je kunt ze wel binnen de