Ik heb een formulier die de resultaten in een txt file opslaat. Hoe kan ik dan zorgen dat hij ook nog een email stuurt?

mijn code voor het opslaan in de txt:

$naam = $_POST['naam'];
$achternaam = $_POST['achternaam'];
$anders = $_POST['anders'];
$email = $_POST['email'];
$info = $_POST['info'];
$ip = $_POST['ip'];
$browser = $_POST['browser'];

$data = "\n$naam\n$achternaam\n Anders: $anders\n$email\n$info\n$ip\n$browser\n\n----\n";

$fh = fopen("data.txt", "a");
fwrite($fh, $data);

fclose($fh);

?>

Gelukt!

thanks text

Ik wil dan graag mail via php, en dan To: .$email From: noreply@domein.nl . Bericht: verzonden ofzoiets. Kan ik die 2 form acties combineren?

En kan ik hiervoor dit script gebruiken?
http://www.w3schools.com/php/php_mail.asp

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als het bestand met succes is geschreven kan je een mail sturen door het volgende te doen:

if(fwrite($fh, $data)){
$to = ‘nobody@example.com’;
$subject = ‘the subject’;
$message = ‘hello’;
$headers = ‘From: webmaster@example.com’ . "\r\n" .
‘Reply-To: webmaster@example.com’ . "\r\n" .
‘X-Mailer: PHP/’ . phpversion();
mail($to, $subject, $message, $headers);
}
fclose($fh);
?>

wel ff de quotes goed zetten, deze worden hier niet goed weer gegeven