hoe maak ik een mailto button in html ? ( lees extra info )

ik ben een site aan het maken. en ik heb een formulier gemaakt dat mensen kunnen invullen. ik wil dat als ze op een knop drukken al die info word verstuurd naar mijn e-mail address. LET OP : ik wil dat het gelijk verstuurd word ZONDER een e-mail programma te open zoals outlook.

Toegevoegd na 28 minuten:
degene die antwoord geef ik een ''het beste antwoord status'' ( motivatie

Toegevoegd na 4 uur:
NOG MEER INFO :-)

ik ben alleen beheerder van de site en het word gehost ( moet nog gebeuren ) met een gratis hosting service. als het niet kan via html. is er dan een andere manier dat ik info van dat form kan ontvangen. bijv admin form ofzow

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
bamibal
11 jaar geleden
Ben je zelf de beheerder van de web- en mailserver?

Antwoorden (3)

Als je geen beschikking hebt tot een mailserver, dan zul je een extern tootlje moeten gebruiken. Via http://www.emailmeform.com/ kun je gratis een mailform maken op je eigen site.

Toegevoegd na 25 seconden:
tooltje
bamibal
11 jaar geleden
Voor de duidelijkheid:

Het is NIET mogelijk mails te versturen, door alleen HTML/CSS/Javascript te gebruiken. Hiervoor is ALTIJD een server-script nodig, zoals PHP/ASP(.NET).

De mailto kan alleen een standaard e-mail programma openen, en daarbij desgewenste velden (aan, cc, bcc, onderwerp, body) invullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om te kunnen communiceren met de gebruiker heb je sever-side script language nodig. Tevens is het ook mogelijk om je browser je email-client te laten openen. Daarvoor gebruik je deze code: Klik hier voor contact!

Als je een interactieve pagina wilt, en dus via de pagina kan mailen, is php/asp.NET echt vereist.

Veel succes met je webpagina ;-)