Welke programeertaal is goed leerbaar voor een beginner als ik?

Ik ken al HTML, css en de basis van javascript

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Blijkbaar wil je 'iets' op het gebied van websites.
Dan is php waarschijnlijk de beste keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke thanks!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is PHP geen goede taal om mee te beginnen. Je leert er slechte gewoontes van aan. Begin liever met Java, C of Python.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha @bierkaai Dikke lariekoek wat je vertelt,
Php is 1 van de krachtigste talen die er zijn.
Het is juist goed als je de basis van php kent uiteraard moet je ook oop (object georiënteerd programmeren ) leren je kunt dan altijd nog met python aan de slag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei niet dat PHP niet krachtig is. Ik zei dat als je begint in PHP je verkeerde gewoontes aanleert, zoals niet nadenken over typing, slecht memorymanagement en weinig objectgeorienteerd werk, dus slechte herbruikbaarheid. Je kunt overigens wel Object Georienteerd programmeren in PHP, maar dat terzijde.
Ik raad Python aan. Supersimpel, elegant en draait ook op Apache. Als je nu begint aan websites bouwen: Python motor voor DB-interactie en HTML 5 voor uiterlijk. Als je dat slim schalend maakt hoef je ook geen apps meer te schrijven voor al die verschillende mobiele apparaten, want dan kan je website dat gewoon zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke zal ff kijken of hetw wat is! Alvast bedankt
Als het niet is voor alleen web-developement, maar programmeren in het algemeen, is visual-basic erg eenvoudig om te beginselen te leren..