wat heb je nodig voor een mmorpg?

ik wil graag een mmorpg maken, dat hoeft neit direct met supermooie graphics maar mijn vraag is hoe kan ik het beste een mmorpg maken welke programma's heb ik ervoor nodig? ik weet dat het met een persoon lang duurt maar als ik de basis heb zoek ik een team de tijd maakt niks uit geld ook niet welke programma's heb ik dus nodig?

Toegevoegd na 12 uur:
ik weet all lang dat het maken lang duurt en met lang bedoel ik 10 jaar

Toegevoegd na 12 uur:
iemand ook enig idee welk programma ik voor tekenen moet gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet om je te ontmoedigen maar de tijd die in een mmorpg zit is erg veel. Allereerst is het belangrijk om goed te kunnen programmeren, zonder kennis ga je niet ver komen. Zelf ben ik momenteel ook bezig om een mmorpg op te zetten, ik moest mijn code tot 2x toe herschrijven omdat snelheid in het spel naar mijn mening niet snel genoeg was. Aangezien ik in mijn vorige beroep ook niet veel vrije tijd had ben ik hier nu al een aantal jaartjes mee bezig. Dit komt ook omdat ik naast het spel ook bezig met met het ontwikkelen van een content management systeem waar het spel ook op draait. Helaas is er geen kant en klare software voor om je spel snelt te kunnen ontwikkelen, wel kan je kant en klare scripts online vinden, echter zijn deze scripts vaak verouderd waardoor je alsnog veel moet herschrijven. Je zal moeten beginnen met het opzetten(op papier) van je raamwerk binnen een bepaalde programmeer taal. Zelf gebruik ik PHP echter kan je ook andere programmeer talen gebruiken zoals ASP. Voor deze programmeer taal heb je een editor nodig en een FTP client om je bestanden te kunnen uploaden naar een server. Sommige editors hebben ingebouwde FTP zoals Aptana of Zend studio (dit scheelt je een hoop slepen van bestanden). Als je dit raamwerk op papier hebt, dan weet je in grote lijnen al je de structuur voor ogen hebt, dit is niet alleen makkelijk voor jou zelf maar ook voor diegene die straks jou zouden moeten helpen met het door ontwikkelen. Je doet er verstandig aan om (minimaal) 2 omgevingen te creeren voor je mmorpg. Hiermee bedoel ik dat wanneer je een fout maakt in je code, de spelers dit niet meteen zien of dat je site ineens meer reageert. Als je een stabiele versie hebt, dan kan je deze code omzetten naar de live omgeving (dat wat je bezoekers zien). Zoals je dus wel kan nagaan is een goede basis erg belangrijk om ook daarna door te kunnen ontwikkelen met een team. Misschien is het ook handig als je even kijkt naar het zend framework (http://zendframework.com)

Bronnen:
http://landofwar.eu

Om te beginnen, het gaat lang duren, je geeft aan dat je weet dat het lang duurt, maar echt waar; het gaat lang duren!! Verder moet je eerst een paar harde keuzes maken, wat voor game wil je maken? Een text-based browser game of een interactieve game? In het geval dat je text-based kiest, heb je niet al te veel graphics nodig, het gaat immers niet om graphics, kies je echter voor het laatste, dan zul je dus moeten kijken naar wat voor game het gaat worden. Wil je 2D of 3D? Welke engine ga je gebruiken? Of misschien wil je je eigen engine schrijven? In het geval van de eerste keus; kies je een betaalde engine of een gratis engine? Unity? Ogre? Unreal? Kies je er voor om zelf een te schrijven? In welke taal wil je dat gaan doen? C? Misschien C++ of de makkelijkere C# of misschien zelfs Java? Al deze keuzes hebben invloed op de meest zichtbare manieren, kies je gemak boven prestaties? Snelheid boven efficientie? Als je geen achtergrond hebt in software engineering zou ik niet kiezen voor het zelf schrijven van een engine, simpelweg omdat het je niet gaat lukken. De meest ervaren programmeurs en software engineers hebben er moeite mee, daar komt bij dat je ontzettend veel van wiskunde moet weten. Nee, echt. Ontzettend. Veel. Wiskunde. Blijft een bestaande engine over. Een goeie ( niet al te super graphics ) is bijvoorbeeld Unity. Een engine die op alle platforms draait (Mac, Windows en Linux) kan ook op iPhone, Android en zelfs op de Wii draaien. Heeft daarnaast een eigen ( gratis ) editor+ IDE ( mono geloof ik), is niet van hunzelf) en kan overweg met verschillende soorten modellen. Denk daarbij aan Maya, 3D max of desnoods AutoCAD ( makers van Maya ). Je hebt natuurlijk andere engines, ik noemde er al een paar, Unreal bijvoorbeeld. Daar kun je ook gratis mee aan de gang, maar zodra jij iets wilt publiceren ( al dan niet gratis ) moet je geld gaan betalen. Licenties zijn vrij duur, zeker in de game industrie. Komt het laatste en waarschijnlijk meest belangrijke: het verhaal. Je moet er voor zorgen dat je een goed verhaal hebt, een achtergrond, een thema en een setting. Het moet op elkaar aansluiten, het moet leuk zijn en het moet speelbaar zijn. Al met al zijn dit de zaken waar je rekening mee moet houden. Als je zelf bezig wilt, raadt ik je aan om te beginnen met moddeling, dit geeft, na enige oefening (kost je wel een paar weken voor je de basis hebt) het snelste resultaat. Bovendien heb je dan ook direct "resultaat".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100