Hoe kan het dat mijn stijlblad.css wel de rand van contentblok weghaalt in .html en niet in .php?

Ik ben op een website twee soorten contentblocks nodig; 1 met rand, en 1 zonder rand. De code is het stijlblad is:

------------------------------------------

.content_block {
BORDER: #FFFFFF; BORDER-STYLE: solid; BORDER-TOP-WIDTH: 1px; BORDER-BOTTOM-WIDTH: 1px; BORDER-RIGHT-WIDTH: 1px; BORDER-LEFT-WIDTH: 1px;
}

------------------------------------------

Nu moet ik dus op bepaalde pagina's geen rand om die content_block hebben. Ik verander dan de 1px in 0px, en sla hem op als stijlblad2. Uiteraard ook in de pagina zelf de code: href="stijlblad2.css">

Het probleem is nu dat het in html perfect werkt, maar na het uploaden van het stijlblad2 + de .php pagina met de code van stijlblad2 staat nog steeds die rand er omheen.

Hoe kan dit, en hoe kan ik dit toch werkend krijgen?

Toegevoegd na 3 minuten:
is = in

En voor het geval: ik heb hem ook al stijlbladtwee.css genoemd ipv met het cijfer 2, maar dan deed ie het ook niet, wat ik overigens al verwacht had dat het daar niet aan kon liggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoi Meander,

Ten eerste, jouw CSS kan veel eenvoudiger:

.content_block {border: solid 1px #ffffff; }

doet hetzelfde

Vervolgens: in plaats van een ander stylesheet, kan je wellicht beter een tweede content-block type maken:

.content_block_noborder {border: none;}

De reden waarom je stylesheet in HTML wel en in php niet werkt is mij niet duidelijk: php genereerd op de server gewoon een html output welke naar de browser gestuurd wordt. Wat jouw browser te lezen krijgt is dus onafhankelijk van wat de server doet. Het is allebei gewoon html. Je moet dus kijken of:

- Alle tags goed zijn afgesloten
- De paden naar de CSS bestanden kloppen

Je kan de HTML van je site controleren op de W3.org website