Welke kleurcodes moet ik in word gebruiken om rabobankblauw en rabobankoranje te krijgen?

Ik wil in een word document de headers in rabobankblauw en rabobankoranje maken, maar ik kan hier geen kleurcodes van vinden. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (3)

Het logo van de Rabobank werd in 1994 ontworpen door Newell & Sorrell. De kleuren zijn blauw (Pantone 2738) en oranje (Pantone 144).

De Rabobank gebruikt de lettertypen Myriad en Sabon en het eigen lettertype Rabo Gothic, ontworpen door Theo Klooster.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In word op A drukken en dan kiezen voor meer kleuren en dan de tab custom. Daar kan je onderstaande rgb code invoeren Oranje:
R: 255
G: 102
B: 0 Blauw
R: 0
G: 0
B: 153
Hierbij de kleuren van Rabobank

#FF6600 - oranje
#000099 - blauw

Toegevoegd na 2 minuten:
In word op A drukken en dan kiezen voor meer kleuren en dan de tab custom. Daar kan je onderstaande rgb code invoeren

Oranje:
R: 255
G: 102
B: 0

Blauw
R: 0
G: 0
B: 153
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je paint.net download of photoshop kun je met een tooltje, de colorpicker, elke kleurcode omcijferen.

je maakt een screenshot van welke kleur je wilt hebben, je klikt op de color picker( een soort pipet met een groen handvat ) en klikt dan op de kleur die je wilt hebben. de kleur word bij paint.net dan gelijk als kleur voor de verfbus ingesteld en je kunt in het menu van de kleur daarna de kleurcode kopieren.