hoe maak ik een narrow down filter?

Ik moet een narrow down filter maken doormiddel van php.
Ik heb een database van mysql hierachter.
nu moet de zoekcreteria dynamisch zijn zodat met nooit op een 0 resultaat kan komen. dus als men bijvoorbeeld provincie drenthe aanklik. dan moet bijvoorbeeld het volgende item direct gefilterd worden met bijvoorbeeld prijs. dat hij niet elke prijs weergeeft maar alleen de prijs die aanwezig is in een bepaalde advertentie van een bedrijf.

Doordat dit allemaal dynamisch is mag het resultaat dus niet op 0 (niets) komen.

heeft iemand een idee hoe ik dit in godsnaam moet programmeren of is hier een tool voor of een implementeerbaar iets ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de vraagstelling grotendeels maar 1 ding niet helemaal, waarom mag je niet op 0 uitkomen? Als je filters toevoegt, doe je dat toch juist om erg specifiek te kunnen zoeken? Als je dan geen resultaten krijgt, is er niets aanwezig. Een ander verhaal wordt het als je een "dichtstbijzijnde" als resultaat teruggeeft, indien leeg. Hoe je dit het beste aan kunt pakken is zorgen dat je data model goed is. Enorm goed, dus zorg ervoor dat de relaties kloppen, dat de juiste velden een index krijgen en vervolgens kun je gaan query`en.

Antwoorden (2)

Dit is geen eenvoudige opdracht. Ook een zwaar ervaren programmeur doet daar wel een tijdje over. Het resultaat is natuurlijk wel een systeem dat heel eenvoudig is in gebruik.

De basis van het algoritme is dat je werkelijk alles tegen alles moet wegstrepen om te kijken wat je dan over zou houden. Kom je op niets uit dan die filtermogelijkheid uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probleem is dat dit gewoon voor stage is.
Dit wil die opdrachtgever dus ook GRATIS.......
Het lastigst zal het zijn om de eisen (requirements) van je opdrachtgever nauwkeurig onder woorden te brengen. Als je dat netjes doet, heb je de halve oplossing al.

In jouw geval stel ik me voor dat je van een specifieke zoekquery naar een steeds algemenere gaat, totdat deze minimaal 1 resultaat oplevert. Of je een supercomplexe WHERE clause of meerdere eenvoudige queries moet maken, kan ik aan ja vraag niet zien. Succes!