hoe kan ik een vertraging van 1/60e seconde instellen in een batch file? ik wil het gelijk laten lopen met de frequentie van mijn beeldscherm (60 Hz)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Er is geen batch-commando waarbij je iets exact gelijk kunt laten lopen met de frequentie van het beeldscherm. Je wilt blijkbaar een bepaalde aktie 60 keer per seconde uitvoeren, en die aktie kost ook tijd, zeg x milliseconden. Dan moet je dus een sleep doen van 16.66-x milliseconde. Maar het starten van een nieuwe commando in een batchfile kost ook tijd, dat kan nooit zo precies.

Als je uit kunt leggen wat er precies wilt bereiken, is er misschien nog een andere oplossing.

Toegevoegd na 1 dag:
N.a.v. je extra uitleg: dat gaat nooit in een batchfile lukken, zelfs al zou het je lukken om precies 60 keer per seconde iets uit te voeren, dan kan de kleurwisseling nog ergens in het midden van het scherm plaatsvinden. Zoiets zul je dus zelf uit moeten programmeren.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb deze code: @echo off
:loop
color a0 color b0 color c0 color d0 color e0 color f0 color 10 color 20 color 30 color 40 color 50 color 60 color 70 color 80 color 90 goto loop zodat er op het scherm flitsende kleuren komen, maar die wil ik gelijk laten lopen met de 60Hz van het scherm.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het op zich wel mee valt, een batch file kun je redelijk snel uitvoeren, als een commando x cycles kost zou ik niet zo om te tijd geven. Anders moet je al gaan kijken naar threaded oplossingen maar die zijn er naar mijn weten niet mogelijk met batch bestanden.

Ik zou de tijd delen, zoals de poster hierboven al aangaf is dat om en nabij de 0,016666 seconden.