hoe krijg ik een textvak buiten content? (html)

Ik wil graag een textvak helemaal links van mijn pagina, buiten de content, bij de achtergrond waar ik dan wat extra info/links in kan zetten. En hoe doe ik dit met m'n css?

Als iemand snapt wat ik bedoel, zou die dan een plaatje willen geven? Dan kan ik het bevestigen. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dit kan je oplossen met een 3 divjes. Eerst maak je een div die de hele achtergrond van je pagina is. Daarna maak je 2 divjes waarvan 1 je content div is, en de andere het tekstveld.

links

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik ook een
lolz
maken? en dat ik vervolgens div id Tekstvak in mn css zet en de bordeergrondkleur instel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe doe ik het bovenstaande dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan in je head tag een stylesheet definiëren, dit doe je als volgt:

links

dan in je style sheet doe je als volgt: #wrap{ position:relative; }
#left{margin-right:201px;border:1px solid red; }
#right{position:absolute;background-color:green;width:200px;right:0;top:0;border:1px solid blue;}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha zelfde als bij mn andere topic (die laatste [beslissende] reactie) maargoed :P

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik er dan ook voor zorgen dat hij een grijze achtergrond heeft met een 1 px border, zwart?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Zet bij style= background-color:ghostwhite;border: 1px solid black;