Hoe moet je een bestand met A1 en A3 grootte maken met 300DPI in photoshop?

Ik wil graag 2 A3 en 1 A1 vel maken in photoshop. Daarbij moet het 300dpi zijn. Maar ik heb het idee dat met 300 DPI de vellen kleiner worden. Hoe krijg ik ze op de goede grootte en weet ik dat ook zeker?

(Photoshop CS5.5)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Als je kiest File -> New krijg je een popupje.
Als je kiest bij 'Preset' voor 'International Paper' dan kan je zelf de size kiezen.

A1 = 841 x 594 mm
A3 = 420 x 297 mm

Bij resolution kan je dan 300 invullen. Volgens mij staat deze al automatisch op 300.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Onder image (in je taakbalk) > image size, kun je de grootte van het doek instellen in bv. centimeters. De resolution/resolutie zet je dan op 300 pixels/inch.