Kan je een spel maken zonder te programmeren?

Hallo,

hey lijkt me leuk om gemakkelijk spellen te ontwikkelen maar wel natuurlijk zonder gamemaker of dat soort dingen. Gewoon professionele software net zoiets als dreamweaver zou zijn voor webdesign. Iets dat je een beetje op weg kan helpen en waar het niet al te moeilijk is.
Alvast bedankt,

Mvg,

Roy

Toegevoegd na 19 minuten:
Het hoeft niet mogelijk te zijn om een 3d spel te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, met plakband, kleurtjes en een schaar kom je een heel eind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een bordspel maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-.-

Antwoorden (4)

Nou je kan geen spel maken zonder te programmeren. Je kan wel files halen van websites van een spel en dan een private server maken maar het is wel illegaal dus zal het niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw was zal ik beginnen met een engine van een bestaand spel, je hebt dan zegmaar de engine (alles is voorgeprogrammeerd) en zo kan je zegmaar iets maken via een Buider(engine) bijvoorbeeld van crysis ,, als je meer hulp etc wil kan ik het wel voor je regelen en helpen etc om een echt FirstPerson Shooter te maken bijv.. Stuur me dan maar een pm:D

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie net dat het niet hoeft om een 3d spel te maken, maar dit is echt leuker, stuur een pm dan help ik je!, ik kan namelijk al wel programmeren maar wil je graag het begin leren (dus zonder programmeren) als je er eenmaal aan bent gevonden wil je meer en dan ga je de taal vanzelf leren zodat je meer opties kan,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het maken van een spel komt er programmeren bij kijken.
Tenzij je alles (of in delen) zoekt en bij elkaar 1geheel van maakt.

Maar al een kleur van een balletje veranderen in een spel is al programmeren.

Dus een spel maken zonder te programmeren is niet mogelijk, tenzij je bestaande bestanden bij elkaar tot 1 spel kan maken zonder dingen te veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan. Koop genoeg wit karton om 52 kaarten uit te knippen. Doe dat en teken op al die kaarten kaartsymbolen harten, ruiten, klaveren en schoppen en de getallen en letters 2 t/m 10, B, V, H en A. Je hebt dan een kaartspel gemaakt zonder een letter te programmeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik was nog vergeten te vermelden dat je ook nog een zwarte en rode pen of viltstift nodig hebt.