Wat is de beste manier om 'custom' fonts te implementeren in je website?

Ik ben van plan een strak lettertype, te implementeren in mijn website. Helaas is dit lettertype niet meteen op elke computer geïnstalleerd.

De gebruikelijke vraag dus:
Wat is de beste manier om een custom font family te embedden naar je website, zoals elke bezoeker toch het hele font ziet op je website, zonder dat deze is geïnstalleerd op diegene zijn computer?

(Uitgaande ervan dat de browsers welke gebruikt worden voor het bezoeken van de website IE8+ En de laatste versies van opera, Chrome & Firefox zijn)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn 2 populaire methodes, die wel allebei nog minpunten hebben.

1. @font-face gebruiken, volgens de CSS2 specificatie.

@font-face {
font-family: "Robson Celtic";
src: url("http://site/fonts/rob-celt")
}

Probleem is dat niet alle browsers (@!&#&@#^& MSIE) de hele CSS2 specificatie hebben overgenomen

Maar dat kun je dan weer met een workaround redelijk oplossen:

2. De js library typeface.js gebruiken

Probleem is dat zij pas bij versie 0.15 zijn, en dat het project dus nog in de kinderschoenen staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele interessante ontwikkeling is de zogenoemde WebFontsTechnologie. Een van de zegeningen van het roemruchte en onvolprezen Web 2.0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is niet doen. Custos fonts renderen op verschillende browsers niet standaard. Dit maakt je hele opmaak in de war