Jquery/Javascript: hoe kan ik op een bepaalde datum een cijfer laten verhogen?

Ik wil op mijn site mijn leeftijd automatisch laten aanpassen, volgens mij moet dit doormiddel van Jquery. Nu ben ik echter nog niet zo bekent met die programmeertaal (ook niet met Javascript) dus vroeg ik mij af of het mogelijk is om bijvoorbeeld 'achttien' op 24/12 (mijn verjaardag) automatisch aan te laten passen naar 19?

Indien dit mogelijk is, wat is daarvoor de code?

Alvast bedankt :)

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit wil ik dan ook echt met Jquery :)

Toegevoegd na 4 minuten:
En als het mogelijk is graag ook echt in letters :) maar dan wel Nederlands.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van jQuery.

JQuery is GEEN programmeer taal. Het is een library (zeg maar uitbreiding) van Javascript.

JQuery kun je gebruiken om effecten mee te geven, gemakkelijk inhoud van tekstvelden aan te passen, een zelfde stuk code gemakkelijk toe te wijzen aan meerdere objecten enz.

Je kunt met jQuery niet rekenen, geen datums met elkaar vergelijken etc. Daar heb je gewoon traditioneel Javascript voor nodig.

Een manier om dit te doen:

Birthday

Achtien

In deze code trek ik eerst de datum van vandaag af, van de datum van je verjaardag (24-12-2012). Als dat lager is dan 0, dan ben je nog 18, zoniet dan verandert hij de tekst in de div "verjaardag" naar "Negentien!".

Daarna zeg ik dat hij de function (een stuk code) na 500 milliseconden (halve seconde) nogmaals moet uitvoeren, zodat hij automatisch wordt aangepast, zodra je 19 bent geworden, zonder de pagina eerst te hoeven refreshen.

Het enige wat je dan nog moet doen, is er voor zorgen dat de code ingang wordt gezet zodra de pagina opent. Dat kan met de
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet hoe ver je bent, maar puzzel hier eens mee. (zie bron)