Hoe kan ik op m'n website instellen dat er een frame geladen wordt afhankelijk van de browser?

Mijn pagina ziet er (eenvoudig gezien) zo uit:

Titel

<br/> <body><br/> </body><br/>

Nu zou ik graag willen dat bij bepaalde browsers (bijvoorbeeld Chrome en Firefox) frame2.html i.p.v. frame1.html geladen wordt als bovenste frame.

Hoe moet dit?

Alvast bedankt! :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan dit gebruiken (php script, hiervoor moet je host dit ondersteunen en je moet je pagina .php noemen)

Dit in je head:

$msie = strpos($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], 'MSIE') ? true : false;
$firefox = strpos($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], 'Firefox') ? true : false;
$safari = strpos($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], 'Safari') ? true : false;
$chrome = strpos($_SERVER["HTTP_USER_AGENT"], 'Chrome') ? true : false;

En dit in je body:
?>
if ($firefox) { //Firefox?
echo 'Schrijf/plak tussen deze aanhalingstekens text/script die je wilt laten weergeven in firefox';
}

if ($safari || $chrome) { // Safari?
echo 'Schrijf/plak tussen deze aanhalingstekens text/script die je wilt laten weergeven in chrome en safari';
}
if ($msie) { // IE?
echo 'Schrijf/plak tussen deze aanhalingstekens text/script die je wilt laten weergeven in internet explorer is';
}
?>

Als het goed is zou dit moeten werken

Toegevoegd na 40 seconden:
Achter hetgene wat je in head moet zetten, moet je ?> achter zetten

Toegevoegd na 17 uur:
en voor het scriptje voor in de body zie ik net de ?> staan die dus in head moet.
Jaspro101
12 jaar geleden
Jaspro101
12 jaar geleden
je kan iedergeval heel makkelijk kijken of het internet explorer is met ) en voor als het niet IE is:
!--[if ! IE]> () Als je wat met javascript wilt moet je even gaan googlen, ik ken niet zoon scriptje voor javascript..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit antwoord van jaspro moet je PHP op je websiteserver hebben draaien.
Als je het met javaScript doet heb je geen PHP nodig.

Andere antwoorden (1)

En als je het helemaal netjes wilt doen:

if ($firefox === true) { //Firefox?
?>Alles wat je wilt weergeven in firefox} elseif ($safari === true) { // Safari?
?>Alles wat je wilt weergeven in Safari } elseif($chrome === true) {
?>Alles wat je wilt weergeven in chrome }elseif ($msie === true) { // IE?
?>Alles wat je wilt weergeven in Internet explorer } else {
?>Alles wat je wilt weergeven indien het geen van bovenstaande is }
?>