Hoe zet je een gif-afbeelding over een jpg-afbeelding?

Ik heb een gif-afbeelding en een jpg-afbeelding, en nu wil ik daar een plaatje van maken door de gif op een bepaalde plaats in mijn jpg te plakken. (Hoe) kan dat?
Ik heb het al met paint geprobeerd, maar daar verlies ik de animatie in de gif.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik wil uiteindelijk een gif van een gif en een jpg, waar de gif in de jpg beweegt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van een gif een jpg maakt, dan verlies je automatisch de animatie.

Antwoorden (5)

Je zal in een programma dat geanimeerde GIF aan kan het gifje moeten openen, en dan in de tijdslijn van de anigif op elk frame de JPG moeten plakken. Vervolgens het geheel weer als anigif opslaan. Software wat dat kan is bv adobe photoshop of GIMP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een .gif met animatie is eigenlijk een opeenvolging van verschillende plaatjes.
Het is niet mogelijk om een serie plaatjes in een enkel plaatje te monteren.
Wel zou je een nieuwe .gif animatie kunnen samenstellen met de .jpg afbeelding als basis met steeds een van de samenstellende .gif beeldjes daarin gemonteerd.
Helaas weet ik niet hoe je een .gif animatie weer in de afzonderlijke beeldjes kunt splitsen, misschien heeft iemand anders daar een oplossing voor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo te zien heeft jelle de oplossing voor het bewerken van .gif animaties, met de aangegeven programma's zal het dus kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+.
Mooie animatie.
Met Adobe Image Ready CS kun je dat doen.
Zit bij Adobe Photoshop CS voor windows.
Er vanuit gaande dat je dat in huis hebt:

1. Je opent de gif in Image Ready en
2. schakelt dan vanuit Image Ready over naar Photoshop (toolbar in CS; helemaal onderste knop).
3. Photoshop opent dan de gif in lagen afzonderlijk.
4. open nu je jpg
5. selecteer met ctrl+alt
6. plak de jpg als onderste laag in het bestand waar de giflagen in staan.
7. schakel terug van Adobe Photoshop CS naar Adobe Image Ready CS
8. selecteer de lagen die je per frame "aan" wilt hebben staan
9. exporteer optimized for gif animatie
.... en "Bob is your uncle", oftewel Klaar is Kees.

Heb je wel windows maar geen Photoshop CS, dan kun je coffeecup GIFanimator downloaden.
Daar kun je je afbeeldingen in slepen en laten vallen om je animatie te maken.
http://www.coffeecup.com/gif-animator/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter completering aan de gegeven antwoorden: ook met Xara Xtreme / Photo & Graphic Designer is dit mogelijk op dezelfde manier (http://www.xara.com/eu/products/designer/)

{het is het tool wat ik zelf gebruik}
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook kan doen is de jpg-afbeelding als achtergrond gebruiken. Dan kun je er net zoveel animaties overheen laten lopen als je wil met elk beeldbewerkingsprogramma zoals bij voorbeeld het gratis XnView