Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komen domein providers aan hun eigen domeinnaam?

Ik vraag me dit echt af want de verkopers van domeinnamen hebben allemaal een eigen domeinnaam maar hoe komen ze eraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
697

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk hebben ze die gekocht bij www.mijndomein.nl waar je voor een site kan betalen en je eigen naam kunt vastzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De domeinnamen in Nederland (.nl) extensie worden beheerd door het SIDN. Bij hun kan je dan ook als bedrijf (of particulier) een contract afsluiten waarna je direct bij hun domeinnamen kunt afnemen.

Ieder land heeft hiervoor een eigen 'beheer groep' wat het voor vooral kleinere hosting partijen erg moeilijk maakt (lees duur) om verschillende domein extensies te kunnen aanbieden. Wat hierom veel gebeurt is dat kleinere bedrijven hun domeinnamen vaak in kopen via een tussen persoon (een ander bedrijf dat wel de benodigde contracten met de domein partijen heeft afgesloten)

Even snel wat cijfers;
Bij het SIDN kan je reseller worden voor een bedrag van €20,50
Voor .com of .net domeinnamen is dit bedrag vele malen hoger hier is een contract minimaal $4.000 US.
Voor het .nl domein zijn er meerderen contracten mogelijk hierover kan je iets meer lezen in mijn antwoord van de 3e bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding