Hoe kan ik in actionscript 3 een lege array opvangen?

Ik ben bezig met een quiz en de vragen raken natuurlijk een keer op. Hoe kan ik dat opvangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je de vragen niet random?

Antwoorden (1)

Als je weet hoeveel vragen er in de array zitten kun je een teller bij laten houden die meeloopt tijdens de quiz, als er dan bijvoorbeeld 10 vragen in de array zitten en de teller stata op 10, kun je hierna een melding geven dat alle vragen zijn beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt en dat heb ik ook op die manier. Maar er is een functie in een kleinere klasse die de info uit de array haalt, en omzet naar een textfield maar die is op een gegeven moment leeg! Of moet ik dan nog een counter maken in de kleinere klasse?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan. Je zou deze dan kunnen meegeven in je return. Maar als je weet dat er een x aantal vragen in je array zit kun je dat ook afvangen door de counter in je main te zetten en na het x aantal keer opvragen de vraag niet ophalen mara de melding direct geven.. Of als de return string null of "" is de melding.