Hoe vertel je klanten dat zij binnenkort moeten overstappen naar een betaald product?

Het gaat om een webdesign product waarmee ik meer moet gaan verdienen, ik bied het nu nog aan via een lokaal ruilmiddel.

Het moment is goed maar hoe vertel ik bestaande klanten soepel dat ze simpelweg moeten gaan betalen voor het bestaande product en bestaande service?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe dat met een aanbieding! In de trant van: "U gebruikt het product, hopelijk bent u daar tevreden over. Wij willen onze service gaan uitbreiden en het product verder professionaliseren (of: vernieuwen). Het doet ons veel plezier dat wij u deze eenmalige aanbieding mogen doen. De normale prijs van het product bedraagt vanaf xxx (datum) xxx euro. Wanneer u vóór xxx (datum) reageert, kunnen wij u ons product aanbieden voor de speciale prijs van xxx euro. Wilt u nog meer korting, dan kunt u een (2-/3-)jaarscontract afsluiten. Normale prijs: xxx euro. Voor u, als vaste klant: xxx euro, bij het afsluiten van een contract vóór xxx (datum). Daarmee bespaart u ruim xxx euro!"

Je zou ook nog een derde mogelijkheid kunnen overwegen:
Bestaande klanten garandeer je vaste prijzen voor de komende (drie?) jaren.

Bestaande klanten zullen wellicht verbaasd zijn dat ze nu opeens moeten gaan betalen. Je kunt ze, denk ik, makkelijker van die beslissing overtuigen door "iets nieuws" te introduceren, bijvoorbeeld snellere service, tussentijdse upgrades o.i.d.
Misschien zou je ook kunnen overwegen om voor nieuwe klanten aparte tarieven te rekenen voor enerzijds het product en anderzijds de service (servicecontract?).

En zet op de site wel een document met alle leverings-, service- en betalingsvoorwaarden etc.

Succes!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tips in dit antwoord! Ik ga waarschijnlijk na deze inspiratie, vaste klanten voor de zelfde prijs aanhouden en geef ze extra webruimte in het eerste jaar. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
!