Kan je ook de maten van een layer in Photoshop zien?

Als ik een rechthoek teken in PS. Waar kan ik dan de exacte maten instellen als deze een speciale maat moet hebben?
En waar kan ik deze uitlezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ik maak dan altijd een rechthoekige selectie, en die kan je in grootte aanpassen. De grootte uitlezen gaat niet zo makkelijk.
Als je dat soort dingen wilt doen, kan je wellicht beter illustrator pakken?

Toegevoegd na 2 minuten:
De select kan je via select -> adjust in grootte instellen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.

Je kunt je rulers aan zetten (in beeld zetten) via "view" en dan "rulers".
Er verschijnen dan langs X en Y richting 2 meetlatten waarlangs je je rechthoek kunt tekenen.
Hoe verder je inzoomd hoe nauwkeuriger je tekent.

Staat de meetlat op de verkeerde eenheid, bijvoorbeeld op inches, dan kun je bij voorkeuren (preferences) => "units en rulers" instellen welke eenheid je wilt gebruiken. millimeters bijvoorbeeld.

Maar als je nauwkeurige tekeningen wilt gaan maken kun je iha beter iets als AutoCAD gebruiken.