Bestaat er iets van een 'achtergrond API' voor je website?

Ik wil in mijn Adobe Flash project als achtergrond graag hoge resolutie foto's hebben.

Echter, de groottes van deze foto's zijn al gauw hoger dan 500 kB, en dat vind ik wat veel voor het dataverkeer als het eenmaal online staat en bezocht kan worden.

Nu vroeg ik me af, bestaat er ergens een website met achtergronden waar je via een API ofzo een achtergrond kan inladen? Zodat je die achtergrond niet op je eigen server hoeft te zetten en het voor jezelf geen dataverkeer kost?

Toegevoegd na 15 minuten:
Update: misschien al wat gevonden met Google Picasa...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik gebruik voor een profiel site een achtergrond van 1920x1080, dit plaatje staat gewoon op tinypic.

let er wel op dat dit soort gratis service meestal een begrenzing heeft op de bandbreedte, dus grote plaatjes laden langer, maar zolang je flash maar 1x het plaatje laad zal dit niet zon ramp zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tijd geleden was het een trend om de favicons op flickr te plaatsen en vanaf daar te laden.

Uitleg:

http://www.ehow.com/how_2070652_add-flickr-images-web-page.html

(omdat het snel is)