hoe kan ik het best en makkenlijks apps maken? en wat brengt het op?

ik kom zelf uit de grafische wereld en ben vrij handig met computers en programmatjes enzo, maar dan is het meer richting photoschop, easy sign (in het verlede illustrator) en software voor printers op mn werk etc,

heb nu sins kort een iphone, bevalt heel goed en overal zijn apps voor en het zien er goed vaak goed uit.
dus ik vroeg me af of ik het zelf zou kunnen en of er mischien een markt in is

dus ik vroeg me af of apps maken een beetje goed te leren is, wil er wel wat serieuze tijd mischien geld in gaan steken, licht eraan of het wat gaat worden, en hoe snel ik het onder de knie ga hebben,

alvast bedankt voor jullie hulp ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er is een boek over, misschien interessant! http://www.iphoneclub.nl/78301/boek-apps-maken-voor-de-iphone-review/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dergelijke Apps wilt maken, moet je leren programmeren. Dat is geen gemakkelijke opgave voor iemand die uit de grafische wereld komt. Je zult in het begin erg veel geduld met jezelf moeten hebben en het is handig om iemand in je omgeving te hebben die al ervaring heeft en jou wat kan leren. Het hangt dus vooral af van je doorzettingsvermogen.

De iPhone draait op iOS. Dat is een soort MacOS, maar dan voor telefoons. Voor het maken van Apps moet je XCode gebruiken. Dit is een gratis ontwikkelplatform. Geld hoef je er in eerste instantie dus niet in te steken, veel motivatie en tijd wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien leuk om hier eens te kijken. Weliswaar voor Android, maar zo krijg je wel een indruk wat kan. Idd, voor een echte app zul je moeten kunnen programmeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Actionscript 3 met het programma FLASH CS5/CS5.5
Daar kan je voor IPOD/IPHONE/ANDROID/COMPUTER en nog meer dingen apps maken. en de code is voor alles hetzelfde. ik ben nu ongeveer een jaar bezig met Actionscript 3. en kan zelf al hele games en programma's maken.

- Hend444