Weet iemand wat ik met de volgende foutmelding aan moet? : Warning: Invalid argument supplied for foreach()

// Maken van verbinding
try {
$db = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=reisbureau', 'root','');
}

catch(PDOException $e) {
echo $e->getMessage();
}

// De update opdracht
$sql = " UPDATE boeking SET Reisnummer = '$_POST[Reisnummer]', Land = '$_POST[Land]', Plaats = '$_POST[Plaats]', Vertrekdatum = '$_POST[Vertrekdatum]', Retourdatum = '$_POST[Retourdatum]', Aantalpersonen = '$_POST[Aantalpersonen]' Prijs = '$_POST[Prijs]', Betaald = '$_POST[Betaald]'";
$aantalregelsgewijzigd = $db->exec($sql);

// Het wijziging bekijken
$sql = "SELECT * FROM boeking WHERE Reisnummer = $_POST[Reisnummer]";

$resultaat = $db->query($sql);

foreach($resultaat as $row) {
echo '

';
echo 'Reisnummer: '.$row['Reisnummer'].'
';
echo 'Land: '.$row['Land'].'
';
echo 'Plaats: '.$row['Plaats'].'
';
echo 'Vertrekdatum: '.$row['Vertrekdatum'].'
';
echo 'Retourdatum: '.$row['Retourdatum'].'
';
echo 'Aantalpersonen: '.$row['Aantalpersonen'].'
';
echo 'Prijs: '.$row['Prijs'].'
';
echo 'Betaald: '.$row['Betaald'].'
';
echo '

';
}

echo "

is nu gewijzigd!

";
echo "

";

$db = NULL;

?>

-- Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\xampp\htdocs\wijzigdefinitief.php on line 32 --

Weet iemand hoe ik dit opgelost krijg? Hij kan het nu de gegevens die ik heb ingevoerd niet meer bewerken.
line 32 = foreach($resultaat as $row) {

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wellicht een probleem met de SQL query? Misschien wordt er niks ge-returnt, waardoor $resultaat geen waarde heeft, en hij er dus ook niet doorheen kan loopen? Dat zou verklaren waarom hij een invalid argument heeft ($resultaat is volgens mij ook het enige argument dat fout kan zijn...) Mocht je dit overigens online willen gebruiken, let dan even op dat je sql query op deze manier SQL-injectie gevoelig is. (http://nl.wikipedia.org/wiki/SQL-injectie)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100