Hoe kan je een website Centreren?

Hallo,

Ik heb een website gemaakt voor school.
De site is voor een Italiaans restaurant.
Mijn beeldscherm is: 1440 x 900

Ik heb de website nu gecentreerd door het attribuut

margin-left:200.px

te gebruiken. Dit is natuurlijk niet netjes. Het gaat om een header image die gecentreerd moet worden.

werkt niet, dat heb ik al geprobeerd.

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is gelukt het te centreren door er een div van te maken alleen nu is de div met alle tekst niet goed meer. deze is niet te centreren op dezelfde manier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ook

Het beste antwoord

In plaats van margin-left, margin: auto gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt nog steeds niet. hier de code van de div style misschien doe ik iets fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak er eens 995px van?

Andere antwoorden (2)

Soms is het niet de tekst die gecentreerd moet worden, maar het blok als geheel. Of, anders uitgedrukt: wij willen dat de linker en rechter marge gelijk zijn. De manier om dat te doen is door de marges op ‘auto’ te zetten. Dit wordt normaal gebruikt bij een blok met vaste breedte, omdat indien het blok zelf flexibel is, het simpelweg de gehele breedte zal innemen. Hier is een voorbeeld:

P.blocktext {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
width: 6em
}

P.S.

dit geldt voor de CSS code
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een div om de hele website maken. Die centreer je vervolgens. Noem de div ´content´. Eerst centreer je de gehele pagina. Dit doe je omdat internet explorer 5 anders lastig gaat doen. Vervolgens reset je de text/align voor het content block.

CSS wordt dan

body {
margin:50px 0px; padding:0px;
text-align:center;
}

#content {
width:500px;
margin:0px auto;
text-align:left;
padding:15px;
border:1px dashed #333;
background-color:#eee;
}

HTML:

blaaat