ik wil graag een film afspelen welke af speler moet ik daar voor downloaden ?

ik wil een film afspelen (een groot bestand 10 gig) maar bij vlc player hapert hij heel erg wat kan ik hier aan doen of welke af speler kan ik dan beter downloaden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Windows media player
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet zoveel uit welke speler je gebruikt, maar meer welke codecs je geinstalleerd hebt.

Ik zou je aanraden om het volgende codec pack te installeren: http://www.cccp-project.net/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een HD-film gedownload en is je CPU niet krachtig genoeg om hem vloeiend af te spelen. Je zou even MPC-hc (Media Player Classic - homecinema) kunnen downloaden, als je een recente videokaart hebt kan deze die namelijk gebruiken voor hardwareversnelling. Anders kan je het proberen met Corecodec van AVC, die kan bij een hoop videocodecs ook voor een soepelere weergave zorgen.

Link van k-lite is zodat je ook gelijk alle relevante videocodecs hebt, daarnaast zit MPC-hc er dus bij.

Toegevoegd na 23 uur:
Corecodec is trouwens niet gratis, maar werkt goed, dus probeer dat pas als alle andere opties niet werken zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CPU lijkt mij ook het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een laptop/notebook kun je films goed kijken tot 1,2 Gig bestandsgrootte, daarboven gaan standaard laptops/notebooks een schokkerig beeld geven, met welke speler dan ook.
meer geheugen plaatsen kan dat vaak verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@traveller Nope, het ligt veel meer aan de Codec en helemaal niet aan het gebruikte geheugen. Het is niet of je player de complete film in een keer inlaadt. Speel maar eens een videobestand af en kijk maar naar het gebruikte geheugen. Even wat geprobeerd, maar met een grote zware film haal ik nog geen 100MB aan intern geheugen (VLC). Het is echt 100% CPU(terwijl er meer nodig is) gebruik wat het haperen veroorzaakt.
BS player is een hele goeie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mpcstar/ tigerplayer kun je proberen, dat werkt bij mij ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas vermeldt je je besturingssysteem niet. Als je Windows gebruikt, de versie maakt voor deze vraag niet zoveel uit, dan kan ik GOM Player aanbevelen.

Een voordeel van GOM Player is dat, als het merkt dat een benodigde codec ontbreekt, je direct een koppeling krijgt naar een pagina om die codec te downloaden.

Het adres van de pagina waar je GOM Player kunt downloaden heb ik in de bron vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Media Player Classic, het is heel erg compact en het bied alles wat je nodig heeft, en voor zover ik weet speelt hij alle bestanden af waarvan jij wilt dat je die afspeelt.