Hoe maak ik zelf een zoekmachine?

graag gratis

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je een zeer zware server voor nodig.
Maar waarom zou je? Er zijn genoeg zoekmachines, denk niet echt dat er vraag is naar nog een zoekmachien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een grote loep ! (Nu we toch in de sfeer van `Sinterklaas surprises` maken zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Môgge zeg, denk dat Google met gratis software groot is geworden? Zij deden het ZELF of KOCHTEN bedrijven op... Maar als je een zoekmachine zoekt voor alleen je eigen PC of site, er zijn zat programma's en scripts te vinden. Zoek ff met Google ;-)

Het beste antwoord

Gebruik gratis verkrijgbare zoekmachine-software, meestal bestemd om in een Linux-omgeving te draaien
(bijv. Grub).

Zie voor complete lijst (onder "open source search engines"):
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_search_engines

Je kunt ook gebruik maken van een online service, die je zelf kunt aanpassen bijv http://80legs.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor minder dan een half miljard euro gaat je dit niet lukken en je begint met 20 jaar achterstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst zoveel schijfruimte hebben waar je een samenvatting met alle trefwoorden van alle sites van de wereld opslaat. Dus moet je alle sites weten te vinden. En dat moet je bijhouden. Dan moet je nog een programma (website) maken dat alle verzoeken behandelt en een lijst met ophoest. Google heeft daarvoor duizenden mensen in dienst. Zelf zul je dus maar een beperkte zoekmachine kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het gaat om een zoekmachine om je eigen site te doorzoeken zou je kunnen denken aan google custom search. Dit is een google searchbox die je op je eigen site kan plaatsen en die de content van die site dan doorzoekt. Zie http://www.google.nl/cse/
Verder zitten er in veel worpress blogs ook zoek mogelijkheden.