Ik heb een beoordelingssysteem op mijn website met 5 sterren. Ik merk dat dit geen goed beeld geeft. Zijn er betere mogelijkheden?

Bezoekers geven mijn berichten 5 sterren of ze doen niets. Zeer sporadisch geeft iemand een 2 of 3 sterren beoordeling.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (4)

Neem een voorbeeld aan deze site. 'Duimpje omhoog' voor een goede beoordeling, 'duimpje omlaag' voor een slechte beoordeling. Geeft mijns inziens een zeer reëel beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt nooit onterechte minnen gehad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal, aangezien er ook minkukels zijn. (of is het minkukel's?) Echter is het soms wel beter van toepassing. Soms is het gewoon goed of fout, en niet half goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfectie bestaat niet freekfluweel. Een benadering van perfectie wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfectie bestaat in de praktijk niet, daar bestaat een benadering wel. In theorie bestaat perfectie wel, en aangezien theorie bestaat, bestaat perfectie dus ook. Lekker bij-de-hoofd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfectie in theorie hebben we niks aan; de theorie is niet haalbaar, zeker niet op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*boehoehoehoe* *snik snik*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De duimpje omhoog, duimpje omlaag geeft in basis hetzelfde resultaat als ik van de vijf sterren krijg. Het is goed of het is slecht. In basis prima, maar ik wil meer onderverdeling tussen de berichten (dit klinkt wat abstract).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag mij af of dat haalbaar is. Mensen beoordelen in de regel alleen als ze een uitgesproken mening hebben: "Ja, dat is echt goed!" of "Nee, dat slaat echt nergens op." Als mensen geen uitgesproken mening hebben voelen ze ook niet de behoefte om dit te delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube heeft dit probleem volgens bij ook gehad. Die is ook van sterren naar likes en dislikes gegaan.
Dit is inderdaad een goede oplossing, maar niet altijd.
het is ook vaak zo dat iemand het een goed product vind maar dat er een onderdeel ontbreekt bij voorbeeld:
een telefoon gekocht in een webshop.
Kwaliteit product 5 sterren.
service winkel 2 sterren.. dan vind je de telefoon wel goed maar de service die er werd geleverd niet.
dus ik vind het sterren systeem een goede beoordelingsmethode maar ik zou het verdelen in verschillende opties en er een open bericht in kunnen plaatsen.

Toegevoegd na 11 minuten:
@ Adriek, ik vind het zelf altijd nuttig wanneer een product koop dat ik recensies kan lezen. Hierdoor kom ik meer over een product te lezen. wanneer ik een product heel goed of slecht vind laat ik dan ook vaak een recensie achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook werken met een puntensysteem, als iemand een beoordeling geeft dat ze dan een paar punten krijgen. Als ze een recensie schrijven nog meer punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezoekers worden moe van alle 'likes' sterretjes en ander gedoe. Ik waardeer ook maar zelden pagina's: ik heb wel wat beters te doen. Denk goed na wat je met je sterretjes wilt bereiken, en of je je bezoekers daar lastig mee wilt vallen....
Je zou mensen kunnen proberen te verplichten iets te doen, maar dat schrikt ook weer af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik met name wil: Ik heb veel berichten en wil eigenlijk een beter beeld van wat goede berichten zijn volgens de bezoekers. Ik ben met je eens dat een woud van knopjes en sterretjes niet de bedoeling kan zijn. Die zitten ook netjes weggestopt. Ik wil goede berichten vaker naar voren laten komen onder berichten dan de slecht beoordeelden.