Hoe komt het dat sommige webpagina's niet goed worden weergegeven?

Ik klikte op een link in een antwoord op een andere vraag hier op GV, en toen kreeg ik dit (zie afbeelding). Kon ook niet in de broncode kijken. Wat gaat hier dan fout? Of ligt het aan GV? Want de rest van die website ziet er normaal uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt niet aan jou of je computer. GV stottert de laatste tijd nogal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik lees net van bartmill dat GV zojuist even off was. Nou, daar mogen ze dan wel eens iets aan doen bij Sanoma :) Dank voor je reactie!

Het beste antwoord

Als je kijkt naar de screenshot zie je dat dit van een mergelgrotten website is, niet van GV.

Wat je ziet is dat de character encoding onjuist is (dat kan betekenen dat de verkeerde encryptie is meegestuurd, of dat er iets verloren is gegaan in de data transfer) omdat alle characters fout zijn. De browser laat in dat geval best effort zien. Daarom is er ook geen bron code. Wat je ziet _is_ de broncode. En daar is geen touw aan vast te knopen, ook niet voor de browser.

Vernieuwen of later nog eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft helder uitleg wat er mis gaat. Dank je wel! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

GV heeft wat foutjes en is soms ook tijdelijk offline (voor korte duur). Dit was ook zojuist het geval toen ik deze vraag wilde beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het ligt aan GV, zoals freekfluweel ook zei in zijn reactie. Vreemd, ik had zoiets nog nooit gezien - en ik draai toch al wat jaren mee hahahaha.. dank voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dit soort dingen gebeuren wel vaker met sites, echter zijn er soms ook "back-ups" van oude sites, die worden getoond indien er iets fout gaat (hierdoor krijg je dat soort rare schermen niet). Echter gezien hoge vernieuwingsfrequentie van GV is dit vrij nutteloos, aangezien het antwoorden ook onmogelijk maakt.