Met Notepad, zover ik de bron snap, met het programma waarmee het gecreëerd is kan ook natuurlijk, maar dat snapte jezelf hoop ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je kunt het bestand openen met NotePad omdat de meeste FOB bestanden "text-only" zijn. Ook bestaat de mogelijkheid een FOB bestand te converteren naar een andere formaat.

(Let wel op! Vaak komen FOB bestanden via de mail, openen van een bestand verzonden via de mail kan gevaarlijk zijn ivm. virusen en trojan horses)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een FOB bestand alleen open met Windows MS Dynamics NAV or Navision. Het is een data-bestand bedoeld voor het wegschrijven van bepaalde gegevens die in de 2 genoemde programma's aanwezig zijn. Dit wegschrijven gebeurd in de vorm van standaard tekst, soms gevolgd daar binaire gegevens.

Als je om wat voor reden dan ook het FOB bestand toch wil inzien dan zou je daar in principe iedere tekstverwerker voor kunnen gebruiken.

Aangezien een FOB bestand alleen maar gegevens bevat en nooit scripts of executables is dit bestandstype net zo veilig als txt.