Hoe kan ik als een jonge webdesigner aan werk komen?

Hallo,
Ik ben 16 jaar en kan goed websites met CMS'en maken. Dat is een content management system zodat je gemakkelijk websites kan maken. Ik weet dat ik het kan maar mensen vertrouwen mij vaak niet omdat ik nogal jong ben zelfs als ik me professioneel opstel. Ik heb geprobeerd me eigen "bedrijfje" te maken maar dan heb je weer te maken met belasting en andere dingen. Dus mijn vraag is hoe kan ik als jonge webdesigner aan het werk komen?
(niet freelancematch.nl, wel eventuele andere freelance sites)
Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Belangrijkste is dat je je werk kunt laten zien. "Face value" ("op je mooie blauwe ogen") werkt meestal niet. Dus: 1. Maak een eigen website, en bouw daarin een portfolio op. Een fictieve portfolio is ook prima. Als je maar laat zien wat je allemaal kunt. Kun je jezelf in dat opzicht geen opdrachten geven, kijk dan naar de bedrijven waarvoor je websites met CMS zou willen bouwen, en gebruik die als fictieve opdrachtgever. 2. Zorg dat je als webdesigner gevonden wordt bij google en andere zoekmachines. 3. Wil je nog geen bedrijf starten dan heb je wel een heel groot nadeel, want zonder inschrijving bij de KvK zullen maar weinig mensen met een vreemde zaken willen doen. De KvK inschrijving biedt namelijk door de eisen die men aan de inschrijvers stelt, wel een zekere waarborg voor je klanten. Je moet je dus op een zeker moment echt inschrijven bij de KvK. Dit zijn slechts de 1e drie tips. Er is natuurlijk nog veel meer, maar begin hier maar mee. Toegevoegd na 4 minuten: Met een dergelijke portfolio kun je eventueel ook gaan solliciteren zodat je in loondienst kunt gaan werken. De stap die in dat geval volgt op de 1e stap (portfolio) is open sollicitaties schrijven aan de bedrijven waar je zou willen werken. Via Facebook, LinkedIn, of welk social network dan ook, of gewoon door ze te schrijven, te bellen en langs te gaan. Heel veel succes ermee !

Met 'ik weet dat ik het kan' zul je niet veel klanten binnenhalen... Om potentiele klanten te overtuigen is het goed om een portfolio aan te leggen met werk dat je gedaan hebt zodat je dat kunt laten zien. Als je dat nog niet hebt zou je kunnen beginnen met gratis werk voor bijvoorbeeld je sportclub of buurtvereniging zodat je kunt laten zien wat je kunt. nb: Een CMS is toch juist bedoeld om mensen zelf hun website te laten onderhouden?

Maak voor jezelf een website welke er professioneel uit ziet. zorg dat je leeftijd er dan niet bij staat, want zoals je zegt haken veel klanten hier af. Zorg voor voldoende reclame, zoals op elke website die dankzij jou bestaat er ergens staat dat jij de maker bent. ook zou je in jouw buurt/regio reclame kunnen aanvragen bij evenementen, hier kan je leeftijd een positieve invloed hebben gezien er altijd wel bestuursleden zijn die een jonge knul willen helpen ;)

Probeer een netwerk te vormen van mensen die belangrijk zijn voor je bedrijf, denk eens aan facebook, maar vrienden, familie, kennissen; vertel aan iedereen die je kunne helpen wat je plannen zijn, kamer van koophandel kunnen ze wel helpen denk ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100