Hoe kan ik zelf een auto ontwerpen?

Ik wil graag zelf een auto ontwerpen en ik zit all een heletijd te zoeken naar een site of programma om een auto te ontwerpen.
Ik hoop dat iemand mijn kan verwijzen naar een site of programma.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tekenen met de hand, of je kan photoshop gebruiken.
Pieter2011
12 jaar geleden
Zie: http://www.goeievraag.nl/vraag/auto-ontwerp-software-pc.252497

Antwoorden (2)

Je kan op de site van Scion, de auto zelf kleur geven, opties aan vinken, bekleding kiezen, velgen kiezen, sportlook/of geen sportlook ect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan op de site van vrijwel elk automerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh oke, daar was ik niet van op de hoogte.
Als je het uiterlijk van een auto wilt ontwerpen dan kun je het volgende doen:

1e. schets het silhouet van de auto die je hebben wilt.
2e. scan de tekening in
3e. open de scan in een tekenprogramma als GIMP
4e. zet de schets om in strakke omtreklijnen
5e. ga experimenteren met de paintjob van de auto, het dak, de wielen, de velgen etc etc etc door tekens je scan te kopieren naar een nieuwe laag, weg te "gummen" wat je anders wilt, en daar de nieuwe vorm in te tekenen.

Als je dit zo'n beetje rond hebt zet je je auto om naar 3D. Bijvoorbeeld met Blender.
Hier kun je nog veel interessantere dingen doen met je ontwerp.

GIMP en Blender zijn open source programma's.
Ze werken in ieder geval op Linux.
Maar waarschijnlijk ook op windows inmiddels.

http://www.gimp.org/downloads/
http://www.blender.org/download/get-blender/

Toegevoegd na 2 minuten:
Tussen haakjes; als je deze programma's nog helemaal niet kent, dan is er heel veel te leren voordat je er een beetje vlot je ontwerp mee kunt uitwerken.

Nog een laatste optie is AutoCAD.
Maar die leercurve is nog veel steiler en je zit aan een zodanig strak kader vast dat je creativiteit en makkelijk op vast loopt, zeker als je er niet soepel mee overweg kan.

Toegevoegd na 9 minuten:
Mocht je niet van de grond af aan een auto willen ontwerpen, dan kun je eens zoeken naar hot rods om inspiratie op te doen, en als basis een bestaande auto nemen.
hot rods: http://tinyurl.com/autosOntwerpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gimp werkt al tijden onder windows, inclusief windows installer (gewoon van de gimp site) zelfde voor blender ;)