Hoe kun je op een computer een doorsnede van een huis maken?

Ik moet voor school een doorsnede van een huis maken. Aangezien ik niet goed kan tekenen wil ik de met een p.c. doen maar ik weet niet welk programma ik daarvoor moet gebruiken. Ik heb al geprobeerd met paint, sketchup,... .
Dit is echter niet gelukt. Weet iemand een ander programma?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Dat kan oa met http://nl.floorplanner.com

Er is ook een mooie iPhone app, Magicplan, waarmee je de kamers fotografeert en het programma de doorsnede tekent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ms Visio hebt, daarmee kan het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik het mis als floorplanner alleen plattegronden maakt en geen doorsnedes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de docent een horizontale doorsnede wil. Voor een verticale heb je autocad (3D) nodig, of zoals jij voorstelt MS Paint. Maar een floorplan is ook een doorsnede.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch heb je gelijk, maar in de bouw zeg je iig altijd doorsnede voor wat ik teken, en plattegrond voor wat floorplanner maakt. http://europark-pecka.cz/nl/variant-2-plattegrond/
http://europark-pecka.cz/nl/variant-2-doorsnede-gebouw/

Andere antwoorden (2)

Als je niet geoefend bent in tekenen op de computer (bijv. Adobe Illustrator) zou ik er niet aan beginnen. Het is hartstikke moeilijk en als je niet kunt tekenen, kun je dat op de computer ook niet, vertelde mij ooit een leraar Adobe Illustrator.

Toegevoegd na 30 seconden:
Pak anders ruitjespapier; dat maakt het al een stuk makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illustrator kan, maar er zijn handigere paketten dan Illustrator die specifiek gemaakt zijn hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, mooi!
MS Paint misschien? Ik snap dat het niet ideaal is maar als al het overige niet lukt. Dit heb ik in 2 min. in elkaar geflanst:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal maak je horizontale doorsneden van je huis, voor elke verdieping een aparte tekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik vind Paint wel een optie als je niets anders hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn filmpjes van mensen die met MSpaint echt hele vette dingen doen, gekkenwerk naar mijn idee maar het kan. :P http://www.youtube.com/watch?v=ElrldD02if0