Ik heb een vraagje hoe kan ik een foto toevoegen in een html bestand???

Ik wil graag leren hoe je een website in elkaar zet.
Groetjes Riek.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://home.12move.nl/~sh365555/htmlcursus_index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de volgende website voor hoe HTML werkt (zowel voor beginners als gevorderden is er een gratis HTML cursus) Bronnen:
- http://www.gratishandleiding.eu/html/websites_maken.html

Antwoorden (5)

Plaatje moet wel in de zelfde map zitten als in je pagina
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Ik heb het geprobeert maar krijg weer een kruisje te zien.Ook staat het plaatje in de zelfde map het is toch een map die je zelf aan maakt???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel body tags erin staan? Bijvoorbeeld mijn bestand van de site zit in de map Site, ik verplaats de foto genaamd foto.jpg ook in die map.
De code hoort er zo uit te zien

Vergeet de aanhalingstekentjes niet.

Deze code geldt voor als de afbeelding in dezelfde map staat, staat die in een submap dan zet je "submap/naamvanafbeelding.jpg" gewoon een link naar een afbeelding kan ook. Dan wel http:// neerzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een foto is een html-bestand zetten.
Je zult wel bedoelen een foto in een html-pagina, zodat de foto via een browser te bekijken is.

Er vanuit gaande dat je op de hoogte bent van directory-structuren,
dat je een hostingprovider hebt,
en weet hoe je je bestanden upload naar je hostingprovider,
dat je nog geen HTML pagina hebt,
maar wel een "kladblok" dat je nu geopend hebt,

... is het enige dat je nodig hebt om een foto in een html-pagina te zetten de volgende code:

foto pagina

- - -
Dit bestand kun je opslaan als index.html en vervolgens openen in je browser.
- - -

Wil je nu je foto bepaalde afmetingen mee geven dan maak je van je code dit:

foto pagina

- - -

Wil je meer basiskennis van HTML leren, dan kun je bij W3C terecht.
http://www.w3schools.com/html/

W3C is de commissie die de standaarden op het internet in de gaten houdt, en online cursussen zet om op de juiste wijze te leren coderen.

- - -

Er zijn ook zogenaamde wysiwyg HTML editoren maar dan moet je evengoed de basics kennen zoals hierboven staan. Wil je daar meer van weten, dan zijn daar op GoeieVraag al meer vragen over gesteld. Die kun je zo terug vinden.

Veel plezier !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bij de andere antwoorden mis, is de alt-tag. Om jouw HTML-document xHTML valid te maken (dat te controleren is via http://validator.w3.org/), moet je het volgende voor afbeeldingen gebruiken:

Beschrijving van de foto

Je kan het eventueel ook gewoon leeg laten:

Stel nu dat een browser jouw foto niet kan inladen, dan krijgt de bezoeker in plaats van de foto juist de tekst te zien tussen wat jij bij alt="" neergezet hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het linken van afbeeldingen (wat inderdaad de gebruikelijke methode is) is het ook mogelijk om daadwerkelijk de afbeelding in het HTML bestand te zetten.

Je zult dan gebruik moeten maken van deze constructie:

en vervolgens de afbeelding in base64 formaat.

Maar dit is dus niet de meest gebruikelijke (of verstandige) manier.