Wat betekenen deze foutmeldingen, en wat moet ik er aan doen?[zie uitleg]

Notice: Undefined index: avatar in on line 72

Notice: Undefined index: avatar in on line 73

Notice: Undefined index: avatar in on line 74

Notice: Undefined index: avatar in on line 75

Notice: Undefined variable: numrows in on line 88
.................................

$firstname = strip_tags($_POST['firstname']);
$lastname = strip_tags($_POST['lastname']);
$username = strip_tags($_POST['username']);
$email = strip_tags($_POST['email']);
$password = strip_tags($_POST['password']);
$repassword = strip_tags($_POST['repassword']);
$website = strip_tags($_POST['website']);
$youtube = strip_tags($_POST['youtube']);
$bio = strip_tags($_POST['bio']);

$name = $_FILES["avatar"]["name"];
$type = $_FILES['avatar']['type'];
$size = $_FILES['avatar']['size'];
$tmpname = $_FILES['avatar']['tmp_name'];
$ext = substr($name, strrpos($name, '.'));

if($firstname&&$lastname&&$username&&$email&&$password&&$repassword){
if ($password == $repassword){

if (strstr($email, "@") && strstr ($email, ".") && strlen($email)>=6 ) {

require("connect.php");

$query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username'");
$num_rows = mysql_num_rows($query)

Toegevoegd na 2 minuten:
Vanaf regel 62 gekopieerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarbij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is php, ja

Het beste antwoord

Blijkbaar bestaat $_FILES["avatar"] niet. Dat zou kunnen komen doordat je in het formulier geen mogelijkheid hebt om een bestand te kunnen uploaden, of dat dat niet de naam "avatar" heeft. Zorg dus dat je formulier heeft:

Ook zou het kunnen dat je dit bovenaan bij je formulier mist:

Wat betreft de foutmelding op regel 88: eerst definieer je $num_rows en op regel 88 wil je opeens $numrows gebruiken. Je mist daar dus een lage streep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :D. Vooral het laatste stukje heeft geholpen. Die enctype stond er inderdaad ook niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks hij werkt :D

Andere antwoorden (1)

Het betekent dat er geen index 'avatar' gedefinieerd is in de variabele waar je hem probeert te gebruiken. Waarschijnlijk hier:

$name = $_FILES["avatar"]["name"];

Als je aan het begin van je pagina eebn stukje opneemt:

echo "
";
print_r($_FILES);
echo "
";

dan zie je de structuur en inhoud van de aangeroepen superglobal $_FILES. En dan zal blijken dat avatar er niet in voorkomt.

Mocht je dierpe vragen hebben en engels kunnen: phpbuilder.com heeft een heel goed forum.