Je kan bv XAMMP installeren en dus op je eigen computer een server draaien. Dat is eigenlijk de standaard manier waarop een PhP developer werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het bekijken kan gewoon met een fatsoenlijke tekst-editor zoals Notepad++. Als je het geheel in werking wilt zien moet je het uitvoeren, en dat kan op de bovengenoemde wijze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan door op je eigen computer een webserver te draaien die PHP ondersteund en een dataBase server als mySQL. Een webserver is bijvoorbeeld Apache.

En zijn pakketten voor ieder besturingssysteem zowat, waarin zowel Apache als PHP en mySQL zitten.

Voor windows is er bv het WAMP pakket (windows + Apache + MySQL + PHP)
http://www.wampserver.com/en/

Voor Linux is er LAMP (Linux + Apache + MySQL + PHP)
http://blog.odina.nl/2011/03/14/installeer-je-eigen-lamp-server-linux-apache-mysql-en-php/
Als je Linux SuSE hebt dan kun je het pakket via de grafische interface installeren.

Voor de apple Mac's is er MAMP (geen grapje)
http://www.mamp.info/en/index.html

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord hoor witteMus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je. Ik zag vanmorgen dat jij gisteren bijna tegelijkertijd hetzelfde zei alleen in een verkorte versie, in de reacties op de oorspronkelijke vraag.
Dus jij ook een duimpje ! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Niet in reactie op de oorspronkelijke vraag maar in reactie op het antwoord van iemand anders dus.) Zou ik vandaag nog wakker worden denk je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een hele goeievraag ;) Misschien even stellen? :P
Wat je nodig hebt heet 'ontwikkelomgeving'. Iets waar je kunt testen wat je hebt gemaakt voordat je het 'live' zet.

Zelf heb ik niet WAMP of XAMP op mijn computer gezet, want dan draait die boel ook als ik aan het gamen ben enzo.

In plaats daarvan heb ik een virtual machine die bij mij onder VMware Fusion draait. Maar je zou ook VirtualBox kunnen nemen. In ieder geval 'desktop virtualisatie'.

Daarmee kan ik mijn ontwikkelomgeving aan en uit zetten, en eventueel gewoon weg gooien en opnieuw opbouwen als ik het helemaal heb verprutst. Allemaal zonder dat er allemaal services op mijn laptop draaien als ik hem zoals nu zondag middag 'recreatief' gebruik.